maanantai 13. marraskuuta 2017

ELISA "pakkomyy" lisää postilaatikkotilaa

Kun asiaa osaamattomalle ELISAN postilaatikon käyttäjälle tulee tällainen viesti, mitä luulette hänen tekevän? No ostaa kipinkapin lisää tilaa kun postilaatikko on näköjään täynnä.
Mielestäni tämä on pöyritstyttävää markkinointia.
Oikeampi tapa olisi ohjeistaa lyhyesti asiakasta ensin poistamaan vanhat postinsa laatikosta jotta uudet postit taas mahtuisivat sinne ja jos ei tila sittenkään riitä niin... (jatkuu kirjeen alapuolella).
 
 ------------------------------------------
 
Postilaatikollenne varattu levytila on loppumassa.

Hanki helposti edullista lisätilaa OmaElisassa:
https://verkkoasiointi.elisa.fi/sahkoposti

Postiterveisin,

Elisa
-----------------------------

Your mailbox has reached the high water mark.

Purchase additional quota for your emails:
https://verkkoasiointi.elisa.fi/sahkoposti

Best regards,

Elisa
----------------------------------------------- 

Olen itse tapellut mielestäni asian osaavana ELISAN postilaatikkoni kanssa.
Tunnustan, että yritin työntää oravannahkaa pajatsoon, mutta poistin kurren heti kohta havaittuani, että tällainen viesti saapui.

Se tapahtui jo sunnuntaina ja ELISAN oiva s-posti neuvontasivu kehoittaa odottelemaan muutaman tunnin postilootan avautumista jällen.
Nyt on menossa maanantai, eikä loota ole edelleenkään auennut.
Tuki chatti hokee, että kun tuo tilanäyttö nyt näyttää, että latikkosi on täynnä niin...

Ja laatikko ei todellakaan ole enää täynnä. Status näyttää diiba daabaa. Siellä on muutama kirje ilman liitteitä mutta loota pysyy suljettuna. Lähetin lootasta kuvakaappaukset rouvalle ja hän kehoitti soittamaan tekniseen tuken. No enhän minä jaksanut kuunnella sitä korvaan huutavaa jonotusmusiikkia. Lähetin ELISAN sivuilta soittopyynnön.

Nyt odottelen ELISAN tuen soittoa, josko teknikko osaisi otta poikittaisen bitin lootani edestä. ELISAlla se tarkoitta 7 senttiä minuutti ja kokemukseni mukaan aikaa palaa näissä lastenneuvolahommissa, kun aloitetaan siitä, että "onhan se stöpseli nyt varmasti seinässä".

Jatkan tarinaa jos aihetta ilmenee. MISSÄÄN TAPAUKSESSA EN OSTA LISÄÄ POSTILAATIKKOA ELISALTA. Mieluiten joltakulta muulta pienemmältä ja ketterämmältä yritykseltä. JA ilmaisiakin lootia on tarjolla. Tähän lootaan vaan on niin monella osoite tiedossa, että pakko se on pitää ainakin kakkoslootana.

ÄLÄKÄ soita omagurulle. Se maksaa: 2,28 €/min + mpm/pvm. Jos postilaatikko ei tyhjene sinun keinoillasi (kun olet poistanut kaikki, tai ainakin valtaosan vanhoista posteistasi - kaikista kansiostasi), sen saa ELISA tyhjentää sinulle ilmaiseksi.

2 kommenttia:

  1. Kiitos Hannu palautteestasi! Facebookin puolella tiimikaverini kanssa käymäsi keskustelun pohjalta ymmärsin, että tämä asia onneksi ratkesi lopulta Omagurumme kanssa käymässäsi keskustelussa.

    Riina, Elisan sometiimi

    VastaaPoista
  2. Ratkesi. JA syy oli Elisan puolella, eli postipalvelinohjelman laskuri jumissä. Jos asiakas on tyhjentänyt todistettavasti postilaatikkonsa, olisi Elisan sometiimiläisten syytä ottaa yhteys tekniseen tukeen omaehtoisesti, Vika on silloin palvelinpuolella eikä asiakkaan koneella. Ei vika "inttämällä" ratkea.
    JA korjatkaa se postilaatikon täyttymisestä imoittava tekstinne asialliseksi neuvoksi ja sen jälkeen vasta myyntiteksti. Sellainen on asiakaspalvelua eikä pakkomyyntiä.

    VastaaPoista