sunnuntai 2. joulukuuta 2018

OP-Korttiyhtiö ja asikaspalvelu

Tässä on kysymyksessä osittain pankin palveluhaluttomuus ja siitä, että 
Visalaskutuksen hoitaa ulkopuolinen toimija  Nets.
Nets ei ilmeisesti halua, että heille lähetetään sähköposteja ja pankki on 
asioista pihalla, tai ei kiinnosta selvitellä toisen toimijan asioita. 

KUITENKIN Visa on nimetty ”OP-Visa” JOTEN se on osana OP brändiä. 
Jos alihankkija pilaa brändin, niin kyllä OP Pankkiakin pitäisi asia kiinnostaa.

ALLA KIRJEENVAIHTO OP Pankin kanssa 

ENSIMMÄINEN KIRJEENI 13.9.2018 (koska Visalaskusta puuttui selite, 
ainoastaan tuotenimi oli merkitty)

-----------------------------

Tätä liitteenä olevaa tuotetta (MCAFEE) en ole tilannut.
Haluaisin nähdä millä perusteella tämä lasku on minulle tullut?
Tämä saattaa olla vaimoni matkapuhelimen virustorjunta MUTTA, 
koska tässä ei ole mitään selvitystä - mihin tämä tuotetilaus liittyisi, 
en voi hyväksyä laskua.
Jos lisäselvitystä ei tule, kiistän laskun. (laskukopio liitteenä)
 
Hannu Kuukkanen
-------------------------- 
14.9. VASTAUS (joka ei kerro yhtään enempää, kuin itse Visalasku jonka 
taustoja kyselin)
-------------------------
Hei,
Mcafee on viirustorjunta ohjelma. Veloitus tapahtunut 4.9. 
Mukavaa viikonloppua!

Ystävällisin terveisin
Tia Rissanen

OP Asiakaspalvelu
---------------------------
14.9. OMA KIRJEENI
---------------------------
Kysyinkin tarkempia tietoja, kuka on VISA-laskun lähettänyt? MIkä on 
laskutusperuste? 
Tiedän itsekin mikä ohjelma on kyseessä. 
EN ole tätä ohjelmaa tilannut. Jos kyseessä on automaattinen jatkotilaus, 
en sellaista ole tekemässä. 
Ostan jatkoon sen ohjelman jonka haluan, en pakkomyynnillä mitään.
Kiistän laskun aiheettomana ja tuotteen tilaamattomana.
------------------------------ 
17.9.2018 SAAPUI IHAN OIKEA VASTAUS JOSTA OLI JO HYÖTYÄ

Hei!
Kiitos viestistäsi.
OP-Visan laskutusta hoitaa Nets (entinen luottokunta). Laskut muodostuvat 
kortin credit-puolen käytöstä, joka tässä tapauksessa on ollut kyseessä.
Mikäli et kuitenkaan tunnista tapahtumaa omaksesi, tulisi sinun tehdä 
tapahtumasta reklamaatio.
Jos reklamaatio on tapahtunut kortin luotto- eli credit-puolella, voit tehdä 
oikaisupyynnön Netsin verkkopalvelussa osoitteessa www.nets.eu/fi-fi. 
Tarvittaessa OP-Visan asiakaspalvelu auttaa reklamaation tekemisessä 
puhelimitse numerossa 09 6964 6015 (arkisin klo 8-18).
Kun kyseessä on väärinkäytöstilanne (eli tapahtuma, jota et itse tunnista 
tehneesi, vaan korttisi tiedot ovat joutuneet vääriin käsiin), tee myös 
rikosilmoitus asiasta Poliisille ja liitä kopio tekemästäsi rikosilmoituksesta 
vastausviestiisi.

Ystävällisin terveisin

OP Asiakaspalvelu
-----------------------------
TÄSSÄ VÄLISSÄ TAPAHTUNUT
Lakkautin Visakortin ja tilasin uuden. Nämä seikat toimivat, kun olin ensin 

kuunnellut Netsin jonotusmusiikkia – luuri irti korvasta –  Netsin puhelimessa 
vartin pari. Nets neuvoi tällaisessa tapauksessa lakkautamaan kortin ja 
tilaamaan uuden. Kortin lakkauttaminen piti tehdä verkossa (tämän OP Pankki olisi varmaankin asiakaspalveluna tiennyt kertoa suoraan ilman välikäsiä,  
- ehdotuksen kortin peruuttamisesta ja kortin peruutukseen tarvittavan suoran verkko-osoitteen. Verkkoliiketoiminnassa, varsinkaan ulkomaisessa, ei välttämättä riitä laskun kiistäminen (tai oikaisu), koska verkkotoimija saattaa jatkaa Visa-tilin laskuttamista saamillaan korttitiedoilla = ilmeinen kokemus korttiyhtiöllä)
Uusi kortti saapui aikanaan.
TÄSSÄ TEILLE SUORIA VISA-KORTTIOSOITTEITA, JOITA OP–VISA 
(OP PANKKIN OP-KORTTIYHTIÖ) EI ANNA ASIAKKAALLEEN 
ASIKASPALVELUNA

OIKAISUPYYNTÖ VIRHEELLISESTÄ KORTTITAPAHTUMASTA
https://www.nets.eu/fi-fi/asiakaspalvelu/Pages/Oikaisupyynt%C3%B6.aspx
KORTTIEN SULKUPALVELU
https://www.nets.eu/fi-fi/asiakaspalvelu/Pages/Korttien-sulkupalvelu.aspx
-----------------------------
23.9.2018 OP-VISA OTTAA YHTEYTTÄ KAHDELLA SAMAN AIKAISELLA KOVASANAISELLA KARHUKIRJEELLÄ (paperiposti ja e-mail) JOHON 
VASTASIN
-----------------------------

Summalla 13,57on tullut kirjeitse teiltä "jyrkkäsanainen" (OP-Korttiyhtiön)

Visa-karhu. Summansa puolesta se on automaattimaksatuksessa, eli en ole
sitä estänyt tai jättänyt maksamatta. Ihmettelen tällaista käytäntöä?
Yleensäkin Visa-laskujen selitykset ovat olemattomat. Miten tällaisia velotuksia
voi seurata tai valvoa?

Oletan, että kyseessä saattaisi olla peruuttamani verkkoturvatuotteen
laskun jotakin kuluja mutta minusta sellaisen tulisi olla avoimeksi kirjoitettu
laskun syyhyn, EIKÄ sitä ole syytä "kovistella" karhukirjein. Asiallinen lasku
riittää selityksineen.  

Tosin asiakspalvelu on nykyään ilmeisesti pankkitoiminnallenne täysin vierasta?

-----------------------------
23.11.2018 SAAPUU PANKIN ”KEVYEN KÄDEN” VAKIOVASTAUS 
JOLLAISTA EN PIDÄ LAINKAAN ASIAKASPALVELUNA 
------------------------
Hei! 
Kiitos viestistäsi,
OP-Visan luoton tiedot ja tapahtumat näet helposti verkkopalvelussasi tai 
OP-mobiilissasi. Jos tapahtumissa tai laskutuksessa on epäselvyyttä, 
kannattaa sinun olla yhteydessä
suoraan OP-Visan asiakaspalveluun numeroon 09 6964 6015 (ark. 8-18).

Ystävällisin terveisin
Ville-Pekka Savolainen

OP Asiakaspalvelu 
-----------------------------------
23.11 VASTAUKSENI
-----------------------------------
Hei Pekka
Kyse ei ole siitä, etteikö Visalaskusta summaa näe MUTTA siitä ei maksun 
syy oikeasti selviä (aika oleellinen tieto).
Eikö teidän Visapalveluun löydy omaa sähköpostiyhteyttä? Puhelin on 
jatkuvasti varattu ja puhelinjonotus ei jaksa nykypäivänä kiinnostaa. 
Voisiko ajatella, että alihankintana tilaamanne Visapuolikin saapuisi 
nykyaikaan. 
----------------------------------
KARHUKIRJE ottaa aivoon, koska kaikki Visa-laskuni menevät automaattisesti 
suoramaksuun ajallaan, jos niiden summat alittavat tietyn rajan. 
Tämä lasku olisi mennyt maksatukseen karhuamattakin eräpäivänään. 
Laskua aiheesta ei oltu koskaan aikaisemmin lähetetty (ei ainakaan minulle). 
Nyt ”laskuttaja” oli herännyt huomaamaan, että 10 euron 
laskuttamatonta suoritusta ei ole saatu ja intoutuu suoralta kädeltä karhuamaan 
laskua korkoineen, uhkauksin, että "tili suljetaan".

Tämä on kuluerä jonka veloitetaan kortin uusimisesta (tahi sitten ei veloteta, 
tapauskohtaisesti). 
Minä en olisi voinut otaksua, laskutetaanko tätä eli ei, koska laskua ei ole 
aiheesta saapunut.
Loppukustannus (3:75)  tuli ilmeisesti korkokuluista. Korkokuluksi 
10 euron erääntymisestä 1kk ajalta tuo olisi aika härski korkoprosentti. 
Näiden asioiden aukikirjoittaminen laskuun, ei olisi ollut suunnaton vaiva ja 
sitä voisi kutsua vaikka ASIAKASPALVELUKSI. 
JA asiakas olisi ollut tyytyväinen. Nyt ymmärrettävistä syistä ei.

Tappio ei ole suunnaton, muualla kuin henkisellä puolella. 
OMANA ILMAISENA NEUVONANI OP-VISA TOIMINNALLE
Joko velvoitatte Visaalaskutusta hoitavan Netsin hoitamaan asiallisesti 
"asiakaspalvelun" myös sähköisellä yhteydellä, TAI te itse ottaisitte 
asiakaspalvelun hoitaaksenne. 
Tämä lienee viisainta pankin imagon kannalta jos alihankkija on 
asiakaspalvelutoimintaan kykenemätön. 
Tosin parista noista vastauksista kävi ilmi myös OP Pankin oma 
välinpitämättömyys ja palveluhaluttomuus.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti