sunnuntai 8. toukokuuta 2022

Onko kassa kauppiaan vaiko asiakaspalvelun asialla?

Olen muutamaan kertaan havainnut Hertan kauppakuitissani ylimääräisen tuotelyönnin. Olen siis saanut yhden tuotteen mutta maksanut kaksi. Kolmeen kertaan olen saanut mukisematta tuon ylimääräisen maksun takaisin kassakuittia vastaan. MUTTA NYT törmäsin seuraavan laiseen tilanteeseen.

Kauppias oli lähettänyt minulle tarjoustuotemainontana mahdollisuuden noutaa (ostosteni yhteydessä) ilmainen tomaattirasia. Kyseessä oli suomalainen Pirkka minitomaatti.
Tiskillä oli kahdessa kaukalossa aivan samannäköisiä minitomaattirasioita, joista toisessa (kuten jälkitietoutena sain havaita) oli pieni Suomen lippu ja yhtä pieni  teksti "kotimainen".
Otin tietysti vahingossa sen ulkolaisen rasian jossa luki yhtä pienellä tekstillä "ulkolainen" ilman pientä Suomen lippua. Kassalla selvisi, että minulla oli väärän valtakunnan tomaattirasia, josta en tulisi saamaan tarjoushyvitystä. Minun piti mennä vaihtamaan rasia oikean valtakunnan rasiaan. Näin tein. Kotona havaitsin, että olin maksanut myös sen palauttamani rasian, eli tuote oli veloitettu näin ollen kahteen kertaan joista toisesta oli tehty tuo tarjoushyvitys. Tuotteet olivat jo lähtökohtaisesti eri hintaiset.

Tarkkana poikana lähdin kuitin kanssa selvittämään tapausta ja kassa oli sitä mieltä, että pelkkä kuitti ei kelpaa vaan minun oli tuotava se ylimääräisen hinnan tomaattirasia kassalle myös, saadakseni rahat takaisin. NO eihän minulla sellaista rasiaa ole, koska palautin sen jo aikaisemman virhevalintani ja tuotevaihtoni yhtydessä. Ainut jälki tuosta veloietusta rasiasta oli hinta siellä kuitissa. Minun logiikkani ja sietokykyni loppui siihen.
Lupasin palata asiaan toisella kertaa, kun kassajonoa alkoi ilmaantua taakseni.

Kiista tarjoustomaateista on toistaiseksi kesken mutta kerron miten asia jatkuu, kunhan se jatkuu. 

....

PÄIVITYS: Tänään (10.5.) kävin jälleen Hertassa ja pyysin audienssia kauppiaalle. Hän oli varattu. Reipas rouvashenkilö otti asian omakseen ja kassan oli (hänen tukemanaan) maksettava takaisin tuo virhelyönti. Mitään olematonta tomaattirasiaa ei tarvinnut näyttää. Sitä ei enää edes mainittu. Olisihan tämä voinut mennä helpomminkin, jos kassa olisi alunperin miettinyt aikuisten oikeasti asiaa.
Ehkä kassaneidin homma onkin joillekuille rakettitiedettä?

(JA seuraavalla kerralla kannattaa kauppiaan valita sellainen tarjoustuote, jolla ei ole vieressä näköispakkausta toisessa hintaluokassa.)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti