torstai 31. lokakuuta 2019

Stockmannin kassi-kastilaitos


Mitä Stockmannin markkinointiosasto ja johto mahtoikaan ajatella (vaiko ei ajatellut lainkaan), kun se kehitti tuon kassi-kastijärjestelmän? Stockmann jakaa asiakkaansa kuuteen varallisuusluokkaan (ostosmääräluokkaan) jotka merkitään eri värisin kassein. Raha (tai ostovoima) ratkaisee asiakkaiden arvojärjestyksen. Nyt odotellaan varmaan seuraavaksi Stockalta Daavidin tähti hihamerkkiä.

Toki jokaisella yrityksellä on oikeus palvella hyviä asiakkaitaan paremmin MUTTA jos heidät merkitään näkyvin ”luokkamerkein”, sellainen vaikuttaa olevan kotoisin jostain menneisyydestä. Tätä ei soisi enää nykymaailmassa näkevänsä.

Olen ollut vuosikausia Stockmannin asiakas mutta nyt täytyy vakavasti harkita, tuenko tämän tasoista yritystoimintaa.

https://www.iltalehti.fi/muoti/a/3deb835c-84a8-4313-aa6b-2dd504de713d

https://www.hs.fi/talous/art-2000006285972.html

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti