torstai 25. toukokuuta 2017

Seitsemäs RIMOWA-lento ja sen klommosatoa

Kuva 1. Itseasiassa jo kuudennen lennon jälkeen oli alumiinilaukku saanut jo mojovia klommoja ja viimeistely hoitui seitsemännellä lentomatkalla. Valkoiset naarmut ovat uutta RIMOWA patinaa.
Kuva 2. Tämä klommo taisi tulla myös sillä kuudennella lennolla naarmuineen. Olin peittänyt edelliset naarmut mustalla tushilla (kuten RIMOWA myyjä auliisti takuuna neuvoi), joten kaikki valkoiset naarmut ovat tuoretta satoa. Vaikuttaisi siltä, että laukkukuljettimet ovat pikemminkin laukkumurskaimia? Ja RIMOWAn alumiinilaukku ei ole tehty laukkukuljettimia varten lainkaan.
 Kuva 3. Tässä on yhden kulman terävä ja syvä klommo. Pitää oikoa alumiinia, että saa laukun kunnolla kiinni. Tämä klommo avaa hieman laukun sisältöä kulmavahvikkeen kohdalla. Pienimmät tavarat saattavat jo varista matkasta.
 Kuva 4. Yksi uudelleen muotoilluista laukun kulmista naarmuineen.Upeeta patinaa josta tunnistaa kokeneen reissaavan turistin. Ainut vika on, että tämä oli vasta seitsemäs lento ja laukku alkaa olla alumiiniromun kierrätykseen menevässä kunnossa.
Kuva 5. Tässä on samaa ilmiötä kuin kuvassa 2. Eli sisältö alkaa kurkistella kulmavahvikkeen raosta. Jokainen laukun kulma on murjottu uuteen muotoon. Tämä ei liene matkalaukun perimmäinen tarkoitus? En uskaltaisi laittaa tällaiseen laukkuun mitään särkyvää. Kun ostimme tämän alumiinilaukun, ostimme sen nimenomaan suojaamaan matkatavaroita.
Jos olisin halunnut ostaa rusinan, olisin saanut sen paljon halvemmalla elintarvikekaupasta, kuin RIMOWALTA.

Muistin virkistämiseksi Rimowan mainoslause:
"... Jokainen alumiinilaukku saa käytössä ajan myötä oman patinansa. Patinan muodostavat ne naarmut ja lommot jotka tuovat mieleen menneet matkat ja tekevät RIMOWA-matkalaukusta todellisen uniikkikappaleen". Rimovan käsitys "patinasta" on ihan omintakeinen.

Viiden Finnairin lentokuljetuksen jälkeen, sama laukku >
Kuuden ja seitsemän lennon jälkeen alkaa laukku muistuttaa rusinaa >

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti