Mitä
Stockmannin markkinointiosasto ja johto mahtoikaan ajatella (vaiko ei ajatellut
lainkaan), kun se kehitti tuon kassi-kastijärjestelmän? Stockmann jakaa
asiakkaansa kuuteen varallisuusluokkaan (ostosmääräluokkaan) jotka merkitään
eri värisin kassein. Raha (tai ostovoima) ratkaisee asiakkaiden
arvojärjestyksen. Nyt odotellaan varmaan seuraavaksi Stockalta Daavidin tähti hihamerkkiä.
Toki jokaisella yrityksellä on oikeus palvella hyviä asiakkaitaan paremmin MUTTA jos heidät merkitään näkyvin ”luokkamerkein”, sellainen vaikuttaa olevan kotoisin jostain menneisyydestä. Tätä ei soisi enää nykymaailmassa näkevänsä.
Olen ollut vuosikausia Stockmannin asiakas mutta nyt täytyy vakavasti harkita, tuenko tämän tasoista yritystoimintaa.
https://www.iltalehti.fi/muoti/a/3deb835c-84a8-4313-aa6b-2dd504de713d
https://www.hs.fi/talous/art-2000006285972.html
Toki jokaisella yrityksellä on oikeus palvella hyviä asiakkaitaan paremmin MUTTA jos heidät merkitään näkyvin ”luokkamerkein”, sellainen vaikuttaa olevan kotoisin jostain menneisyydestä. Tätä ei soisi enää nykymaailmassa näkevänsä.
Olen ollut vuosikausia Stockmannin asiakas mutta nyt täytyy vakavasti harkita, tuenko tämän tasoista yritystoimintaa.
https://www.iltalehti.fi/muoti/a/3deb835c-84a8-4313-aa6b-2dd504de713d
https://www.hs.fi/talous/art-2000006285972.html
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti